Hebt u dat ook soms? Dat "Dju, welke naald zat er ook alweer op mijn machien?"-moment?
Ik alvast meerdere keren per week. 
Elke keer zit ik weer te foeteren op die kleine cijfertjes die toch wel écht niet te lezen zijn zelfs niet met een vergrootglas en moeten ze dat nu per sé in die bolle blinkende kant graveren allé kom dat is nu toch niet meer serieus? 
Enfin, misschien herkent u dat wel (of ook niet, dan bent u ongetwijfeld keigeorganiseerd of hebt u gewoon heel goeie ogen). Meestal komt het er op neer dat ik gewoon een nieuwe naald neem en dat de onherkenbare op het stapeltje 'later uit te zoeken' naalden komt.
Picture
zoiets als dit dus ... 

Probleem is dat dat stapeltje maar blijft groeien en mijn ogen er precies niet noemenswaardig op vooruitgaan.

Tijdens het recent bijvoederen van mijn Pinterestverslaving zag ik dat Schmetz vanaf 2014 met kleurcodes gaat werken.
Super!! Dankuwel meneer of mevrouw Schmetz!! Maarre … 2014 is nog niet nu en ik kan toch niet al mijn ongebruikte naalden zomaar weggooien? Ik dacht al eerder aan markeringen met alcoholstiften maar daarvoor is het aantal kleuren te beperkt.

Toen dacht ik aan dit handige idee, voeg daaraan toe dat ik 3 dochters in huis heb en dus – niet tegen te houden – ook massa’s naggellak, en ik kwam al snel uit bij volgend handigheidje:
Toch nog enkele bedenkingen die ik scha-en-schandegewijs ondervond:
  • smeer de nagellak aan de achterkant van de naald en niet aan de voorkant. Aan de voorkant zit een gleufje en dat zit daar niet zonder reden. Als u daar lakt, komt dat dicht te zitten en wordt de draad minder goed geleid
  • smeer er niet te veel op, als u namelijk achteraf uw naalden terug in het doosje wilt steken, moet dat bij bepaalde merken door van die kleine gaatjes. Dat komt dus terug los
  • maak toch maar een legende en als u van het minder ordelijke type bent, neem er dan een foto van, dat bewaart net iets vlotter


En als u mij nu even wilt excuseren, ik ga nog wat verder naalden lakken ...



Leave a Reply.