Ik weet niet hoe sommige mensen dat doen, ze hebben kinderen die op het eerste zicht niks verschillen van de onze, en toch lijkt het of diezelfde kinderen altijd perfecte schoenen aanhebben. Mooi gepoetst, niks kleurafbladdering, tippen geheel intact, ... 
Pffffft, moedeloos word ik er soms van van als na nog geen 2 maanden (twéé maanden alstublieft) mijn jongste haar schoenen er zo uitzien:
Gelukkig zag ik een tijdje geleden dit (leve Pinterest), had ik nog een voorraadje acrylverf liggen, had ik gisteravond een acute honger/snoepaanval waaraan ik niet wilde toegeven en ging dus aan de slag.

Men neme een oude krant, acrylverf, een penseel en een paar oude schoenen ...
En het is werkelijk zo simpel als het eruitziet hierboven, dat ging supervlot, een uurtje en 3 acryllagen later zagen ze er zo uit:
Ik liet ze voor alle zekerheid een nachtje drogen. Volgens de uitleg moest er ook nog een laagje modpodge over om ze waterdicht te houden, dat deed ik zojuist, en dit was het eindresultaat:
Hm, tja, bwaah, niet slecht ... maar eigenlijk vond ik ze mooier zonder het vernislaagje ... 

Wat onthouden we dus voor volgende keer (ah ja, want dat er nog véél volgende keren gaan komen, daar twijfel ik niet aan):
- die modpodge moet er echt maar heel dun opgezet worden en héél goed uitgestreken worden, anders droogt dat op in lelijke strepen (misschien in het vervolg ook een borstel met minder stijve haren nemen)
- ik vind die vernislaag echt tegenvallen, volgende keer misschien eens proberen om gewoon in te wrijven met kleurloze schoenblink en zien wat dat geeft?
- 3 laagjes acrylverf leken gisteravond en in het kunstlicht dik ok, maar als ik de uitleg echt fatsoenlijk gevolgd had, moest ik er eerst enkele lagen verdunde verf opzetten, en dan nog eens 2 tot 3 lagen onverdund ... tja, haast en spoed enzo ...

MAAR ... wordt ongetwijfeld vervolgd!!



Leave a Reply.